Cartea propune experientele cele mai semnificative pe care terapeutii renumiti le-au trait in cadrul terapeutic si lectiile importante pe care acestia le-au invatat de la proprii clienti, fie ca este vorba despre rabdare, curaj, ascultare sau exprimarea emotiilor.
Dincolo de teoriile care sustin ca terapeutul trebuie sa sa ramana un observator detasat, neutru, nimeni nu poate contesta faptul ca schimbarea poate fi bidirectionala, iar experienta terapiei este de multe ori benefica de ambele parti. Oricat de indiferenti ar fi, uneori si terapeutii sunt tot atat de implicati emotional, ca si clientii.
O carte pentru toti cei curiosi si interesati de evolutia si mecanismele fine din relatiile interumane, dar si pentru specialistii din domeniul psihoterapiei.
"Cu fiecare conversatie suntem siliti sa examinam teme pe care poate ca le-am ignorat, sa punem sub semnul intrebarii cele mai scumpe convingeri,pe care le avem si sa ne exploram zonele cele mai vulnerabile. Intr-un fel, cand desfasuram acest tip de activitate nu mai avem unde sa ne ascundem. Clientii aduc in sedinte toate acele subiecte si secrete interzise care sunt rareori discutate in alte parti. Si, cu fiecare sedinta pe care o conducem, devenim mai informati despre oameni si mai avizati in privinta lumii"
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu