21 iulie 2010

Despre perseverenta

      Am poposit zilele trecute intr-un anticariat, fara sa caut ceva anume, dar mi-a atras atentia o colectie de experiente pline de sens, unele interesante, povesti despre curaj, dragoste, educatie, creativitate, adunate sub numele de "Supa de pui pentru suflet".
Una dintre povesti este despre perseverenta si despre "datoria de a lupta" asa cum o numeste Abraham Lincoln.
Iata, schitat, traseul pe care Abraham Lincoln il parcurge catre Casa Alba.

"Ar fi putut sa renunte de multe ori- dar n-a renuntat si pentru ca nu a renuntat, a devenit unul dintre cei mai mari presedinti din istoria Americii.


1816- Familia lui a fost evacuata din propria sa casa. A trebuit sa lucreze pentru a-i sprijini.
1818- Mama lui a murit.
1831- A dat faliment.
1832- A candidat la alegeri - a pierdut.
1832- Si-a pierdut slujba - a vrut sa faca Dreptul, dar n-a reusit sa ia admiterea.
1833- A imprumutat niste bani de la un prieten sa inceapa o afacere si pana la sfarsitul anului a dat faliment. Si-a petrecut urmatorii 17 ani platind aceasta datorie.
1834- A candidat din nou pentru alegerile locale - a castigat.
1835- S-a logodit, dar iubita lui a murit si asta l-a distrus.
1836- A suferit o depresie puternica si a stat in pat timp de 6 luni.
1838- A cautat se devina reprezentantul legislaturii de stat - respins.
1840- A cautat sa devina membru in Colegiul Electorilor - respins
1843-A candidat la Congres - a pierdut.
1846- A candidat pentru Congres din nou - de data asta a castigat - a plecat la Washington si si-a luat o slujba buna.
1848- A candidat pentru realegerea in Congres - a pierdut.
1849- A incercat sa obtina un post de demnitar public in statul sau - a fost respins.
1854- A candidat pentru Senatul Statelor Unite - a pierdut.
1856- A candidat pentru functia de vicepresedinte al Conventiei Natonale a partidului sau - a obtinut mai putin de 100 de voturi.
1858- A candidat din nou pentru Senatul American- a pierdut din nou.
1860- A fost ales presedinte al Statelor Unite."


"Sentimentul obligatiei de a continua este prezent in noi toti. Datoria de a lupta este datoria tuturor. Am simtit o chemare catre aceasta datorie
." Abraham Lincoln.


Canfield,Jack si Hansen, Mark. "Supa de pui pentru suflet", Ed. Almatea, Bucuresti.

Un comentariu:

  1. Tocmai ce am terminat si eu de citit aceasta carte si mi s-a parut interesanta. Am gasit unele dintre povestioare pline de sentiment, de intensitate emotionala. Mi s-a facut pielea ca de gaina la unele. :)

    RăspundețiȘtergere