29 iulie 2012

Despre organizatia inovatoare

       Cand organizatiile concureaza pe o piata internationala, in care internetul a facut sa dispara granitele geografice si in care clientii clientii au acces la aproape toate informatiile relevante inainte de a lua o decizie, raspunsul pe care fiecare persoana si companie este necesar sa il ofere, tine de noutate si abordarea funky.

    Am putea alege intre a avea aceleasi comportamente, a genera aceleasi idei si implicit aceleasi produse versus a ne asuma riscurile, a incalca unele norme si a construi altele noi. Este vorba despre o provocare ce ar merita acceptata, intrucat concluzia cartii ar fi ca " normalitatea" nu duce nicaieri. 

    Scrisa de doi profesori suedezi din cadrul Scolii de Economie din Stockholm, lectori si consultanti pentru o serie de companii internationale, cartea are un stil informal, contine exemple practice si este foarte bine argumentata in incercarea de a promova inovarea, diversitatea, viteza de a actiona, creativitatea, comunicarea prin emotii si schimbarea de atitudine, atat in promovarea produselor, in crearea de servicii, dar si in domeniul leadershipul-ui.

     "S-ar putea sa merite sa o luati pe alte drumuri decat majoritatea(...). La urma urmei, oamenii de stiinta au descoperit Viagra atunci cand faceau cercetari pentru producerea  unui medicament  impotriva hipertensiunii arteriale. Columb incerca de fapt sa ajunga in India, nu in  America, iar penicilina lui Fleming a fost rezultatul unui experiment "esuat ", ca si cauciucul galvanizat.(...)
Inovatia necesita experimentare. Experimentele comporta riscuri. Putem sa reusim sau sa dam gres. Prin urmare un mediu inovator trebuie sa aiba o toleranta exceptionala pentru greseli." 



Jonas Ridderstrale & Kjell Nordstrom, Funky Business, Editura Publica, Bucuresti, 2007.
   

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu