2 august 2012

Despre micile oportunitati

guest post : Andreea Calugarescu


       " Asta este unul din momentele cand mi-as dori sa am mai multa experienta sau cel putin un talent ascuns in ale scrisului ca sa pot transmite un feedback cu adevar revelator despre cartea pe care am citit-o recent, "Ce a vazut cainele", de Maxwell Gladwell.

     Cu Malcolm (deja vorbim la "pertu",ne cunoastem de ceva timp:) am mai interactionat acum ceva timp prin cartea "The Outliers: The Story of success".
Recunosc ca prima data am privit-o cu oarecare scepticism cand am vazut titlul. Ma gandeam ca este una din cartile care imi arata cum pot sa ajung CEO la Google in 7 pasi fara sa fi auzit niciodata de Google. Mie imi place sa le numesc "Sandra Brown" corporatiste.

      Well, a fost "veni vedi vici" si nu avut nicio legatura cu chestiile de genul asta. Este vorba tot despre succes insa privit din alte perspective unde vezi cat anume din succesul lui Gates sau Beatles a fost datorat norocului, talentului si cat au contat de fapt, micile oportunitati care se ivesc la un moment dat si care reprezinta o importanta "temelie" pentru ceea ce se intampla ulterior.

        "Ce a vazut cainele"
este a doua carte pe  care o citesc si din nou a fost o supriza sa vad ca omului chiar ii places sa scrie bine, original si despre teme pe care nu le-am mai vazut abordate in alte publicatii.
Sincer, nu a mai incercat nimeni pana acum sa-mi explice de ce Cesar Millan, dresorul de caini (cui ii plac animalele si Discovery stie) reuseste sa faca asta sau de ce angajatii care stralucesc prin experienta sau studii nu garanteaza performanta. Sau dimpotriva au participat la colapsul Enron, cea mai mare corporatie Americana de gaze si electricitate, pana in 2001 cand a dat faliment.

       Si daca vreti povesti despre succes are si povesti despre succes. Dar cel mai interesant articol a fost unul despre esec, "The Art of failure" unde analizeaza diferenta dintre blocaj si panica si explica de ce  Jana Novotna pierde in fata lui Steff Graf in ultimul minut al meciului, dupa ce a condus timp de 2 ore jocul.

    
Intr-un final, ce mi-a placut cel mai mult este ca nu-si atribuie intr-un mod nefondat veridicitatea a ceea ce spune si cere parerea oamenilor de stiinta, fizicienilor, psihologilor astfel incat articolele nu lasa impresia de prejudecati, statement-uri sau prezumtii nefondate.

    Va recomand sa cititi "Ce a vazut cainele". Mie mi-a placut mai mult decat Outliers dar ma determina cu siguranta sa-i citesc si celelalte carti."


Malcolm Galdwell, Ce a vazut cainele, Editura Publica, Bucuresti.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu